NLEN

Communicatie Adviseur bij Van Wijnen

Anja Gouw

Anja Gouw is bij Van Wijnen N.V. werkzaam als Communicatie Adviseur. Zij is verantwoordelijk voor een groot deel van de marketing en communicatie. Softmedia heeft de corporate website en het intranet voor Van Wijnen N.V. ontwikkeld. Anja vertelt over de samenwerking met Softmedia

Van Wijnen intranet

Ruim 2.000 werknemers vanuit 25 locaties

De mensen van Van Wijnen ontwikkelen, bouwen, onderhouden en beheren vanuit 25 locaties in Nederland. De lijnen zijn kort, onder elkaar en naar iedereen die met ons werkt. Het hoofdkantoor is gevestigd in Baarn en in totaal werken er ruim 2.000 werknemers.

responsive intranet

Wat was de aanleiding?

We waren op zoek naar een socialer intranet. Voor iedereen altijd en overal beschikbaar, ook buiten kantoor en op mobiel en tablet. De mogelijkheid om op vestigingsniveau nieuws te kunnen delen. Notificaties kunnen ontvangen op basis van persoonlijke wensen. Een realtime koppeling met het personeelsbestand, zodat het medewerkersoverzicht altijd up to date is voor het tonen van de collegalijst, met de verjaardagen, jubilarissen, etc. De mogelijkheid om overal op te kunnen reageren en om extra interactiviteit en samenwerking te stimuleren.

 

"Het ontwerp in de voorfase ging bijvoorbeeld zeer voorspoedig.

Ze hadden erg snel de juiste look & feel gecreëerd die we zochten."

 

Hoe was het vroeger?

Er was een statisch onderdeel waarop intern nieuws werd geplaatst. Het was totaal niet interactief en mensen moesten zelf inloggen om te kijken of er iets nieuws was geplaatst wat interesaant voor ze was

VWijnen Intranet

Hoe is het nu?

Heel erg goed! We zijn vooral tevreden over de interactiviteit. Medewerkers kunnen zelf opgeven welke onderwerpen ze interessant vinden en van welke vestigingen ze op de hoogte gehouden willen worden. Wanneer er iets wordt geplaatst wat aan hun voorkeuren voldoet of wanneer iemand wordt genoemd in een bericht, dan ontvangen de betreffende medewerkers automatisch een melding op hun telefoon. Op deze manier is het intranet geen "zend platform" meer waar medewerkers zelf moeten kijken voor nieuwe informatie. Het intranet wordt nu veel meer gebruikt, is meer gaan leven onder de collega's en draagt het echt bij aan de de onderlinge samenwerking en productiviteit. 

 

"De samenwerking met Softmedia ervaren we als erg prettig.

We kunnen snel schakelen. Als er foute aannames zijn worden deze vroegtijdig uit een project gehaald en opleveringen gaan altijd volgens afspraak."

 

Waarom heeft u gekozen voor Softmedia?

We hebben zeer goede ervaringen vanuit het verleden door o.a. de bouw en het onderhoud van onze corporate website en verschillende losse project- en productwebsites. Wat ons erg aanspreekt is de werkwijze van Softmedia. Ze leveren projecten vaak in delen op. We hebben het intranet eerst voor circa 80% ontwikkeld, live gezet en vervolgens alle collega's gevraagd naar hun ervaringen en suggesties voor verbeteringen. Op basis van deze input zijn we verder gegaan met de uitbreiding van het intranet. Zo hebben we een intranet waar heel veel collega's blij mee zijn.

Hoe zou u Softmedia omschrijven?

Ze onderscheiden zich door kennis van zowel design als techniek. En ze denken voor de start van een project al goed met je mee. Wanneer iets klaar is werkt het meestal perfect. Ze denken goed mee over gebruiksvriendelijkheid en alles ziet er mooi uit. En mochten er dingen niet goed gaan, dan zijn het tevens snelle probleemoplossers.

Bekijk hier meer over het Intranet van Van Wijnen N.V.

Zou u Softmedia aanbevelen aan andere?

"Zeker weten! De samenwerking met Softmedia ervaren we als erg prettig."

 

Anja zou Softmedia daarom zeker aanbeleven

en geeft Softmedia een: 8

Heb je interesse in een intranet en wil je jouw specifieke situatie eens bespreken?

Neem dan contact met ons op via 040 - 294 06 05 of stuur ons een mailtje. We horen graag wat jouw online ambities zijn!

Neem contact met ons op