Automatisering en Centralisatie
van cliëntinformatie voor BMWE
BWME zorgt ervoor dat mensen beter in balans komen op het werk en privé. Ze bieden maatwerk op het gebied van begeleiding van medewerkers, teams en organisaties. Ze bieden maatwerk op het gebied van coaching van individuele medewerkers, teams en organisaties. De diensten bestaan o.a. uit conflictbemiddeling, re-integratie van medewerkers, optreden als vertrouwenspersoon en bieden psychosociale hulpverlening.
Efficiëntie en Inzicht
met een ECD Platform
Voorheen registreerden de medewerkers van BMWE de cliëntgegevens in een systeem voor ZZP'ers. Afspraken werden gedeeld via verschillende kanalen. Er was weinig zicht op elkaars werkzaamheden, afspraken, cliëntgegevens of de staat van een behandeltraject. Samen hebben we besproken waar de knelpunten zaten en op welke wijze de processen vereenvoudigd en geautomatiseerd konden worden.
Onze oplossing
Samen met BMWE hebben we stap voor stap een maatwerk ECD platform ontwikkeld waarin de belangrijkste processen gedigitaliseerd zijn. Het platform zorgt ervoor dat zowel cliënten, opdrachtgevers, zorgprofessionals en administratieve medewerkers van BMWE altijd inzicht hebben in de status van behandelingen en de gemaakte en geplande afspraken. Alle workflows binnen het platform zijn op maat ontwikkeld zodat deze naadloos aansluiten op de begeleidingstrajecten van BMWE.
Consistente Zorg door digitalisering
en ISO en NEN normen
De werkwijze van het nieuwe platform zorgt ervoor dat taken consistent en nauwkeurig worden uitgevoerd. De kans op fouten wordt hierdoor verminderd. De normen voor ISO 27001 en NEN 7510 zorgen voor specifieke eisen hoe informatie moet worden verwerkt en opgeslagen. Automatisering op maat zorgt ervoor dat de regels altijd worden gevolgd, zonder dat medewerkers hierover hoeven na te denken.
Verbeterde naleving van procedures door Automatisering
Het ECD houdt automatisch logboeken bij van wie wat en wanneer heeft gedaan. Dit is belangrijk voor audits en inspecties, waarbij moet kunnen worden aangetoond dat procedures correct zijn gevolgd. Door het digitaliseren van de processen kan BMWE voldoen aan de eisen voor de ISO 27001 en NEN 7510 norm, en biedt men betere kwaliteit, veiligheid, meer efficiënte zorg voor patiënten bieden.
Met de ISO 27001 en NEN 7510 certificeringen tonen wij aan dat we onze werkprocessen op orde hebben en voldoen aan de internationale normen en eisen die hiervoor gelden.
Effectieve zorgplanning dankzij het ECD
Via het ECD platform van BMWE worden afspraken ingepland en beschikbare behandelkamers gereserveerd. Zaken die in het verleden vaak onoverzichtelijk verliepen, worden nu op een centrale plek ingepland en vastgelegd. Vervolgens worden er automatisch orderregels gemaakt zodat ook de facturen automatisch verstuurd worden naar de opdrachtgevers.
Verhoogde samenwerking
Medewerkers kunnen binnen een begeleidingstraject taken aanmaken en toewijzen aan cliënten of collega's. Medewerkers kunnen elkaar ook op de hoogte houden middels berichten en notificaties. Naast zorgprofessionals is het ECD ook bedoeld voor afdelingen die geen dagelijkse zorg leveren, zoals administratie, financiën, planning en om opdrachtgevers op de hoogte te houden.
Wat kan een goed ECD-platform voor uw organisatie betekenen?
Het biedt niet alleen structuur, maar verbetert ook de samenwerking en toegang tot informatie. Het digitaliseren van Processen in De Zorg biedt veel voordelen en mogelijkheden. Bij Softmedia geloven we dat een goed ingericht ECD-platform een gamechanger kan zijn voor organisaties.
We nodigen u graag uit om samen de mogelijkheden voor uw organisatie te verkennen en hoe wij kunnen bijdragen aan het verhogen van de groei en efficiëntie van uw organisatie.