Elektronisch Cliënten Dossier

Naar een gestroomlijnd behandeltraject:
BMWE’s nieuwe ECD Platform

Automatisering en Centralisatie
van cliëntinformatie voor BMWE

BWME zorgt ervoor dat mensen beter in balans komen in hun werk én thuis. Ze bieden maatwerk op het gebied van coaching van individuele medewerkers, teams en organisaties. De diensten bestaan o.a. uit conflictbemiddeling, re-integratie van medewerkers, optreden als vertrouwenspersoon en bieden psychosociale hulpverlening.

Efficiëntie en Inzicht
met een ECD Platform

Voorheen registreerden de medewerkers van BMWE de cliëntgegevens in papieren dossiers en afspraken werden gedeeld via verschillende kanalen. Er was weinig zicht op elkaars werkzaamheden, afspraken, cliëntgegevens of de staat van een behandeltraject. Samen hebben we besproken waar de knelpunten zaten en waar processen vereenvoudigd of zelfs geautomatiseerd konden worden. 

Onze oplossing

Samen met BMWE hebben we stap voor stap een maatwerk ECD platform ontwikkeld waarin de belangrijkste processen gedigitaliseerd zijn. Het platform zorgt ervoor dat zowel cliënten, opdrachtgevers, zorgprofessionals en administratieve medewerkers van BMWE altijd inzicht hebben in de status van behandelingen en de gemaakte en geplande afspraken. Het is specifiek ingericht volgens de stappen van het zorgtraject van BMWE.

Consistente Zorg met digitalisering,
automatisering en de ISO-Normen

Deze automatisering zorgt ervoor dat taken consistent en nauwkeurig worden uitgevoerd, waardoor de kans op fouten vermindert. ISO-normen stellen specifieke eisen aan hoe zorgprocessen moeten worden uitgevoerd. Automatisering helpt ervoor te zorgen dat deze regels altijd worden gevolgd, zonder dat medewerkers hier constant op hoeven te letten.

ISO-normen en ECD: Verbeterde Naleving door Automatisering

Het ECD houdt automatisch logboeken bij van wie wat heeft gedaan en wanneer. Dit is belangrijk voor audits en inspecties, waarbij moet worden aangetoond dat alle procedures correct zijn gevolgd. Door het digitaliseren van de processen kan BMWE voldoen aan de ISO-normen en daarmee betere kwaliteit, veiligheid, meer efficiëntie en betere zorg voor patiënten bieden. 

Met de ISO 27001 en NEN 7510 certificeringen tonen wij aan dat we onze werkprocessen op orde hebben en voldoen aan de internationale normen en eisen die hiervoor gelden.

Effectieve zorgplanning dankzij het ECD

Via het ECD platform van BMWE worden afspraken ingepland en beschikbare spreekkamers worden gereserveerd. Iets wat in het verleden nog wel eens rommelig verliep. Nu wordt dat op een centrale plek ingepland en vastgelegd. Vervolgens worden er automatisch orderregels gemaakt zodat er tijdig facturen verstuurd worden naar de opdrachtgevers.

Verhoogde samenwerking

Medewerkers kunnen binnen een zorgtraject taken aanmaken en toewijzen aan een collega. Medewerkers kunnen elkaar ook op de hoogte houden middels berichten en notificaties. Naast zorgprofessionals is het ECD ook bedoeld voor afdelingen die geen dagelijkse zorg leveren, zoals administratie, financiën en planning.

Wat betekend een goed georganiseerd
ECD-platform voor uw organisatie? 

Het biedt niet alleen structuur, maar ook betere samenwerking en toegang tot informatie. Het digitaliseren van Processen in De Zorg biedt enorme mogelijkheden. Graag willen wij u uitnodigen voor een gesprek om de mogelijkheden te verkennen en te kijken hoe wij u kunnen ondersteunen.

Bij Softmedia geloven we dat een goed ingericht ECD-platform een gamechanger kan zijn voor organisaties zoals de uwe. We nodigen u uit voor een gesprek om te bespreken hoe ons platform kan bijdragen aan uw groei en efficiëntie.

Andere zorgprojecten: